Onze Werkwijze

Een waardevol High Tech bedrijf is tegelijkertijd succesvol in de huidige ‘core business’ als in het meegroeien en vooruit denken van nieuwe relevante ontwikkelingen. Onze werkwijze is in lijn met de aanpak van succesvolle organisaties zoals Microsoft en Salesforce. De methode van Bizgrowth is gebaseerd op een concrete strategie en visie en de uitvoering daarvan. Deze werkwijze is toegesneden op de inrichting van de drie investeringszones binnen uw organisatie:

  •   Zone 1: Organisatie van voorspelbare bedrijfsresultaten & revenue engine

    Groei via sterkere differentiatie en effectievere customer engagement.
    ROI: <12 maanden

    Hoe voorkomt u dat uw reguliere business in gevaar komt en er voorspelbare winst- en omzetcijfers gerealiseerd worden? Hoe houdt u de bedrijfsgroei in de pas met de marktgroei?

    Voorwaarde om ‘rust’ te krijgen in een dikwijls hectisch High Tech bedrijf is een revenu engine die voorspelbare omzet- winstcijfers produceert. Dit realiseert u met het Bizgrowth team, tegelijkertijd organiseren we dit zodanig dat deze revenu engine slechts 80% van de resources / middelen in beslag neemt: ‘Creating the freedom to focus on the future’ noemen we dit!

    Doel: Marktconform omzet & winstgroei met 80% van de beschikbare resources. Deliverable: Jaarplan en invoering van  Revenue engine processen voor het oplossen red-flag omzet lekkages, de invoering van succes ritmes en sterkere differentiatie, concurrentievermogen.

  •   Zone 2: Winning Move (Scale up service)

    Groei door de aanscherping en opschaling van vernieuwende concepten
    ROI: 12-36 maanden

    Een van uw producten of diensten is buitengewoon kansrijk. Toch is het lastig om deze relatief nieuwe business op te schalen. De bestaande business staat meer en meer onder druk en blijft dus om aandacht vragen. U vraagt zich steeds meer af vanuit welke diensten / producten u over twee jaar de salarissen gaat betalen. Daarnaast komt de nieuwe unit komt niet echt van de grond. Hoe kan dit concreet opgeschaald worden?

    Opschalen van een nieuwe dienst en/of product is niet eenvoudig. Dit vereist de absolute focus van het management. Het Bizgrowth team vult u daarin aan met zeer ervaren specialisten voor Internationale  Business Development, Silicon Valley based strategietechnieken, Ecosysteem en Channel inrichting, Growth Hacking en last but not least ons netwerk. We adviseren niet alleen, we ‘doen’ het ook met én voor u!

    Doel: Concrete organisatie van ‘de volgende’ business voor uw organisatie. Deliverable: Scale up Plan en ondersteuning uitbouwen nieuwe omzet-unit tot 10 `a 50% extra bedrijfsomzet, dubbel winstgevend en met een 80% win-loss ratio.

  •   Zone 3: Innovation Zone

    Groei via het transformeren van markten met disruptieve en breakthrough ideeën.
    ROI: 12-48 maanden

    Wat maakt de High Tech business zo lastig en tegelijkertijd kansrijk? De kern: snelheid x disruptie. Golf na golf transformeren nieuwe technologieën het business landschap.

    In markten waarin u in de frontline wilt meespelen vanuit een offensieve strategie moet u investeren en de concrete innovatiefocus bepalen. Nieuwe categorieën komen zeer snel en vereisen een proactieve aanpak. Bizgrowth voorziet in een end-to-end innovatie proces. Vanaf een ‘kansenradar’ en designfase t/m markttest, incl. concrete Go of No Go beslismomenten met vastomlijnd format waarin we uw innovatie teams praktisch begeleiden.

    Einddoel: Drie tevreden, betalende klanten voor een nieuwe disruptieve dienst en/of product.

    Deliverable: een strak geregisseerd proces, ingericht naar kwartalen, vanaf ideegeneratie en scannen t/m een levensvatbaar nieuwe product-markt combinatie geconcretiseerd in drie nieuwe tevreden (betalende) klanten, gevolgd door  een plan van aanpak om deze nieuwe kansrijke dienst/ product op te schalen.


Groei acceleratoren in elk van deze zones:

  Duidelijke richtinggevende en inspirerende Visie & Purpose
  Ondersteuning leiderschap vanuit coaching, snellere beslissingen & businessplan
  Creativiteit en marktemphatie voor stimuleren van medewerkers rond groeikansen
  Inrichting en organisatie van processen en systemen voor omzet- en winstontwikkeling: Marketing & Sales aanpak en executie
  Een uitgebalanceerd groeiportfolio management gericht op houdbaar onderscheidende vermogen toegesneden op drie investeringszones in uw organisatie.
  Grip op executie, doelmatigheid en reductie van time-to-market via onze systemen en succesgewoontes. In harmonie met uw hectische werkomgeving!
  Eco-system management en smart partnering voor optimaal concurrentievermogen en schaalbaarheid.
  Last but not least: meetbare grip op de ontwikkeling van aandeelhouderswaarde via onderbouwde in- en externe drivers. 

Businessplan met succes implementeren

Misschien bent u zelf een van die mensen die elk jaar steevast vanuit de beste intenties met‘goede voornemens’ aan ...

Lees meer

Succesvol ontstijgen van de dagelijkse hectiek

  Disruptie-management = de nieuwe natuur Het nieuwe management adagium is ‘disruptie’. Geïnspireer...

Lees meer
Archief
  • Onze Visie

    Onze Visie

    Bizgrowth is een accelerator-collectief van zelfstandige High Tech bedrijfsgroei specialisten

    Lees meer
  • 4apps-group 4apps-group

    "Hoe zet je als dienstverlener een nieuw product succesvol in de markt? Het verschil tussen product- en customer development."

  • Air Miles Air Miles

    "Het succesvolle loyalty programma Airmiles begon wat aan glans te verliezen. Over de kracht van WHY en merkrevitalisatie."

  • Breinwave Breinwave

    "Regelmatige en voorspelbare omzetgroei realiseren + houdbaar onderscheidend vermogen vestigen in de roerige ICT diensten markt"

  • BWise BWise

    "Als rots in de branding voor je team en Management Collega's heeft een VP marketing zelf ook behoefte om te sparren"

  • CRMPartners CRMPartners

    "Door jou hebben we geleerd 'groot' te denken: Hoe ontwikkel je een visie en maak je dit daarna ook tot realiteit!"

  • Dynasource Dynasource

    "Vlak voor de marktintroductie tijdens de jaarlijkse Microsoft worldwide partner conference: hoe gaan we ons positioneren?"

  • Essense Essense

    "WHY, HOW & WHAT van een Service Design specialist concretiseren"

  • Euro-Fiber Euro-Fiber

    "De telco-infrastructuur markt kent een stevig concurrentie: een nieuw channel-team kreeg een stevig groeitarget, Go DO!"

  • Greenberry Greenberry

    "Greenberry, bureau voor competitie advantage in the digital age: over een mooi visietraject"

  • Hot Item Hot Item

    "Hoe onderscheiden we ons als dienstverlener? "

  • K3 K3

    "Wat is onze toekomstvisie?"

  • Microsoft Microsoft

    "Lokale Field Marketing organisatie ondersteunen bij het aanboren van een nieuwe groeimarkt"

  • MicroStrategy MicroStrategy

    "Aan tafel komen bij Executive beslissers, hoe pak je dat aan?"

  • Nubiko Nubiko

    "Marktleider worden in een nichemarkt"

  • Omniplan Omniplan

    "Blue Ocean Strategy om de bakens te verzetten."

  • Oracle Oracle

    "Vier maanden voor einde fiscal year een inhaalslag maken met een salesteam: training 'met effect' gevraagd!"

  • Reports Reports

    "Facts & Figures van Visie voorzien"

  • SAS SAS

    "Channelteam inrichten en succesvol maken."

  • Triggre Triggre

    "Een revolutionair nieuw product met succes introduceren!"

  • Valueblue Valueblue

    "Transformeren naar een visionair bedrijf"

  • VC4 VC4

    "Internationale expansie in nichemarkt"

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.